Nová Pokerliga!  Každý měsíc zdarma o 125.000 Kč! Jen pro Čechy a Slováky!
Kde hraje redakce Poker24?
Vyberte si
Poker v casinu
Online casino

Zahrajte si kasínový poker proti krupiérovi. Naše oblíbená relaxační hra. Více zde »

Poker lessons – 1. díl: fold

Tak si Vás dovoľujem privítať u nového seriálu, ktorý si budete môcť prečítať približne každé dva týždne. Jeho účelom bude zdokonaliť vaše pokrové umenie a popritom i zdokonaliť vaše zmysly. Tento serial je určený hlavne pre skúsenejších hráčov, ale avšak pevne verím, že i menej skúsení hráči si v tomto nájdu niečo, čo vylepší aj ich hru.

autor: Boris Cíferský, externí redaktor Poker24.cz

Celý tento prvý diel sa bude točiť okolo jedného slovíčka – a ním je „fold“. Fold v pokeru znamená zložiť karty. Často sa stretávam pri sledovaní turnajovej hry s faktom, že hráči (i tí skúsenejší) nedokážu v správnej chvíli zahodiť kartu a pokračujú v hre, i keď šanca, že danú hru vyhrajú je relatívne nízka.

Na úvod mi dovoľte jednu situáciu z turnaja v NLH. Hry ste sa zúčastnili vy a dvaja ďalší hráči. Dajme im mená Miro a Jano. Po flope budete reagovať v nasledovnom poradí – Miro, Jano, Vy. Vy máte v ruke 77. Flop priniesol 235. Miro sa rozhodne vsadiť, Jano navýši. Pre úplnosť poznamenajme, že všetci hráči sú skúsení a kvalitní hráči, hrajúci primerane agresívne.

Čo urobíte vy? Existuje jediné správne rozhodnutie v tejto chvíli – ZAHODIŤ. Pokiaľ ste pochopili, prečo zahodiť, tak ste o krok napred. Pokiaľ zatiaľ nerozumiete, tak vám to hneď teraz vysvetlím. Hneď ako uvidíte tento flop, tak vám musia hneď do hlavy udrieť dve veci:

  1. flush draw
  2. straight draw

Toto sú hlavné hrozby po tomto flope. Šanca, že teraz máte najlepšiu kartu je dosť malá. Miro vsadil a tým ukázal, že má kartu, s ktorou chce hrať. Avšak, jeden z hlavných dôvodov prečo máte zložiť je Janovo navýšenie. V tejto chvíli by som počítal s tým, že Jano má jednu z nasledovných kariet:

  1. po flope má už set – čiže three of kind – to znamená, že má 2-2, 3-3, 5-5
  2. silný overpair – čiže niečo ako Q-Q, K-K, A-A
  3. flush draw – čiže mu chýba jedna karta konkrétnej farby, aby mal flush
  4. straight draw – v ruke drží štvorku a ku nej má inú kartu – čaká na šestku či eso, aby mal straight

A teraz, keď je jasné, čo všetko môže Jano (alebo Miro) mať, tak je snáď jasné, že zahodiť túto kartu je to najlepšie, čo môžete urobiť. Z čisto štatistického hľadiska sa v balíku nachádza ešte 19 nebezpečných kariet, čo je asi takmer 50% z balíka. Počet všetkých potencionálnych hrozieb, a to ešte bez ohľadu na to, čo súperi momentálne majú, je príliš veľký na to, aby ste, čo i len uvažovali o tom, že Janovo navýšenie dorovnáte.

Analýza tejto situácie odhalí oveľa viac vecí – v tejto situácií, by som zložil i vyšší pár ako 10-10. Domnieval by som sa totiž, a nepochybujem, že nesprávne, že aspoň jeden súper má lepšiu kartu než ja. Rovnako by som zvažoval to, či dorovnať i za situácie, že by som mal napríklad A5. V tejto situácií, máte síce top pair, a straight draw, ale avšak počet všetkých hrozieb je príliš veľký na to, aby ste sa rozhodli dorovnať.

Pripusťme však, že sa rozhodnete dorovnať s 77. Pokiaľ na turn príde ona, osudová karta, to jest ľubovolná karta v , tak okamžite zložte. V tejto situácií je takmer isté, že súper má niečo silné. Trochu iná situácia by nastala v prípade, že na turn príde tretia sedmička – ktorá navyše nebude piková - v tejto chvíli máte three of kind. Pokiaľ takáto situácia nastane, tak sa okamžite mení celá situácia v hre. V tejto chvíli vás poráža iba straight (pričom súper musí mať A-4 alebo 4-6). V tejto chvíli je asi pochopiteľné, čo spraviť musíte, vsadiť. Vsadiť aspoň pot, aby ste tým, pekne zdraželi súperovi pozretie sa na river s jeho flush draw.

Pri rozhodnutí, či zahodiť alebo pokračovať, často rozhoduje viacero vecí. Ja sa však zameriam na tie, ktoré sa udejú až po flope. Vždy po flope sledujte to, ako je flop rozdelený z farebného hľadiska – či sa na flope nenachádzajú dve karty, rovnakej farby. V prípade, že áno, tak to okamžite musí vo vašej hlave zobudiť panáčika, ktorý vám bude hovoriť: „Daj si pozor!“. A celé nebezpečenstvo, že niektorí zo súperov má flush draw, ešte umocní jeho dorovnanie vsádzky na flope. Pokiaľ skutočne dostane toľko očakávanú „farebnú“ kartu, tak sa to takmer určite prejaví na jeho hre na turne. Proste, pokiaľ na flope vidíte dve karty rovnakej farby, tak musíte hrať vždy o dosť opatrnejšie než obvykle.

Myslím, že sa nedá nikdy povedať, že takto to musíte zahrať, alebo, že vtedy to musíte zahodiť. Lepšie ako popisovať, kedy zahodiť, bude lepšie zhrnúť skôr také postrehy, ktoré by vám mali pomôcť sa správne v danej chvíli rozhodnúť.

  1. súper po flope, na ktorom prišli dve karty rovnakej farby, na flope a na turne, len dorovná vašu vsádzku, a na river príde tretia karta do farby ... súper má v tejto chvíli pravdepodobne flush a v prípade, že navýši okamžite zložte – ďalšia možnosť je taká, že na riveri len checknite a počkajte si na jeho hru
  2. toto isté sa dá aplikovať i na situáciu, kedy súper čaká na kartu na straight, čiže ma straight draw – avšak spoznať straight draw je oveľa ťažšie ako spoznať flush draw
  3. v prípade, že v hre je angažovaných viacero hráčov (to je 4 a viac) a vy na flop trafíte len druhý najvyšší pár – tak v prípade, že niektorí z hráčov na prednej pozícií vsadí, tak vy zložte – je veľká pravdepodobnosť, že už teraz má aspoň jeden zo súperov lepšiu kartu než vy

Pokiaľ sa dostanete do podobnej zložitej situácie ako tá, ktorá je popísaná v úvode, tak stále majte na pamäti jeden fakt – musíte byť presvedčený, že v danej situácií, má súper lepšiu kartu než vy! O čom by som ja bol pri našom príklade presvedčený.

Pozorným sledovaním súperov a súperovej hry dokážete robiť dôležité rozhodnutia. Napríklad, pokiaľ sledujete opatrného hráča hrajúceho len s najlepšími kartami, tak po flope A-K-K sa budete asi oprávnene obávať, že váš pár desiatok (10-10) nie je lepšou kombináciou než má súper. Naopak, pokiaľ sledujete uvoľneného hráča hrajúceho väčšie množstvo kombinácií, tak vaše šance na výhru po takomto flope budú s párom desiatok o dosť vyššie.

Majte stále na pamäti, že pokiaľ súper len od začiatku do konca dorovnáva, tak zrejme na niečo čaká. Dorovnanie je často znakom toho, že súper si nie je istý silou svojej karty, alebo to, že na niečo čaká. Treťou a to asi najmenej príjemnou možnosťou je tá, kedy súper dorovnáva len zámerne a snaží sa z vás vytiahnuť, čo najviac žetónov (slow playing). Výhodou tejto varianty je fakt, že sa na nej dá dosť zbohatnúť. Nevýhody sú však dve – za prvé, súper svojim dorovnávaním a hraním sa na „calling station“ vám umožní dostať ďalšie karty a tým zostaviť lepšiu kombináciu. Za druhé, väčšina skúsených, skutočne ostrieľaných hráčov, dokáže spoznať, keď sa ich súper snaží týmto spôsobom zbaviť žetónov. Túto stratégiu rozpoznáte často podľa toho, že súper bude až na river len dorovnávať a potom na riveri navýši.

Existuje jedno nepísané pravidlo pri hraní Texas Holdem:
Pokiaľ súper navýši na riveri, zložte!

Veľa krát sa mi už toto pravidlo potvrdilo, keď som zbytočne dorovnal súperovo navýšenie. Naopak často sa na riveri stane to, že súper vsadí. Pokiaľ ste obaja na flope i na turne len checkovali, tak veľakrát môžete počítať s tým, že súper má jednu z nasledovných kariet:

  1. totožná karta, čo do „hodnosti“, ako tá čo prišla na river
  2. low pair, čiže nízky pár (napríklad 2-2, 3-3)
  3. low pair poskladaný z kariet na stole
  4. high card ace

Predpokladám, že v 95% situácií (flop-check, turn-check) bude mať súper práve jednu z týchto kombinácií. Pokiaľ držíte len high card, tak je správne zložiť, pokiaľ držíte low pair, tak pouvažujte nad dorovnaním.

Čo povedať záverom tohto prvého dielu? Hmm, asi len toľko, že verím, že sa vám článok páčil a niečo z neho dokážete použiť i v reálnej hre. Vždy však pamätajte na to, že žiadna stratégia nie je dokonalá a postupom času prídete sami na to, ako je v rôznych situáciách vhodné hrať.

Vaše komentáře

Pravidla diskuze: »

Autor clanku sice disponuje bohatou slovni zasobou, avsak dovoluji si tvrdit, ze jeho zkusenosti se rovnaji zkusenostem dosazenych v nekolik freeroll turnajich. O umeni bluffu se zrejme docte az behem nekolika nasledujich mesicu, doporucoval bych smazat clanek. Komunite poker24.cz vzkazuji, ze kvalitni server neni jen o caste aktualizaci… gl ve hre

Bobo - 15.12.2006 11:56

Cau,
článok bol celkom dopohody, len taký malý postreh, na začiatku si písal, že je to hlavne pre skúsenejších hráčov, ja by som skôr povedal, že skôr pre tých menej skúsených, lebo toto skúsený hráč už ovláda(aspoňby to už mal ovládať).
Ale v celku to byl poučný článek.

megyo1 - 15.12.2006 12:17

Pekny clanek,jen se muset nekdy donutit ty karty polozit…nekdy to fakt laka se podivat na dalsi co prijde…ale taky se zato nekdy dost plati.Je to o skusenostech a otom o kolik se taky hraje!!

ORM - 15.12.2006 12:40

to Bobo: Samozrejme ze typ hrace je velmi dulezitym faktorem ovlivnujici rozhodnuti slozit. Ale vsimni si vety na konci druheho odstavce: “Pre úplnosť poznamenajme, že všetci hráči sú skúsení a kvalitní hráči, hrajúci primerane agresívne.” Ruda

Redakce Poker24.cz - 15.12.2006 14:24

zaklad je, poradne pred flopem zvysit sazky, aby nikdo nehral s plivama, ktere by mu v kombinaci s 2 3 5 neco daly; pokud nemam karty na poradnou preflop sazku nebo pozici na pekny bluff, tak karty zahodim jeste pred flopem; tak to vidim ja

tomas - 15.12.2006 14:34

ad Bobo: tak s tymto co si napisal suhlasit rozhodne nemozem. Rozhodne by ma zaujimalo, ako by si zahral uvodnu situaciu s parom sedmiciek ty. Kolko percent freeroll hracov by zahodilo par sedmiciek po takejto hre? Myslim, ze strategia a uvazovanie v realnych turnajoch a vo freerolloch je trosku odlisne. Keby sa mne stala tato situacia v turnaji, alebo sit and go s buy-in okolo 5 usd |co pravidelne hrajem|, tak dany par sedmiciek zahodim a usetrim si svoje zetony. A este by ma zaujimalo, preco hodnotis, ze moje skusenosti su na urovni freeroll hraca – z coho tak sudis. Verim, ze mi odpovies.

Megyo: tiez pekny postreh a dik za pochvalu :o) suhlasim s tvojim postrehom a myslim, ze clanok bol urceny ako pre menej skusenych tak i pre skusenejsich hracov

ad Tomas: samotne navysenie niekedy nestaci, ja som hral pri sng s K-K a o dost som navysil, super ma dorovnal s 5-5 a na flop mu ta patka prisla – a ja som hral po flope 3-5-9 ako keby som mal jasne top pair
Ale som rad, ze si napisal i svoj vlastny nazor – a myslim, ze prave o tom to cele je, napisat to, ako to vidis sam a umoznit, aby sa i o tvojom navrhu diskutovalo – nie len pisat o tom, ako je ten clanok zly a ako je jeho autor debil, ale aj skor o tom, ako sam vidi tu onu situaciu

Boris Cíferský, externí redaktor Poker24.cz - 15.12.2006 15:19

Mno tenhele clanek je krapet podivnej…..Podle me kdyz se chceme bavit o foldu tak se nesmi zacinat na flopu ale pred predsi jenom kdyby byl flop 235 a muj souper by mel straight draw tak je jen moje chba ze sem ho pustil na flop s karty typu 47??(lol:)) A2 apodobne.

Question - 15.12.2006 22:49

Jeste jedna poznamka necetl sem celej clanek protoze je nudnej ale nadpis:”Existuje jedno nepísané pravidlo pri hraní Texas Holdem:
Pokiaľ súper navýši na riveri, zložte!” toto me opravdu zaujalo.Kdyz do potu narvu 10k dolaru a souper na riveru vsadi 200 dolaru tak ho stejne dorovnam protoze pomer potu ku sazce je opravdu obrovsky a vyplati se bud slozit brzo nebo neskladat vubec;)

Question - 15.12.2006 22:53

Souhlasím s Rudou a Borisem Cíferským

Bluezer - 15.12.2006 23:28

Dorbý deň!
Ja som skôr začiatočník , poker hrám síce už dosť dlho ale len donedávna som hrával iba freerolly alebo turnaje s nízkym buy in. Preto som naozaj vďačný za takýto server ako je poker24 kde sa poker rozoberá tak intenzívne.
Chcel by som povedať jedno ,hlavne vzhľadom na tú prvú búrlivú reakciu Boba. Podľa mňa je veľmi dobre ,že sú tu užívatelia ktorí nesúhlasia s tým čo sa tu píše ,ale je to platné len vtedy ak aj oponent napíše svoju hypotézu nie? Ja hrozne rád čítam rôzdne názory na rôzdne veci , ale ked niekto niečo napíše a druhý na to povie akurát ,že je to blbosť , tak to nie je veľmi konštruktívne. IMHO..

KLH - 16.12.2006 00:23

Já se jen přidám k tomu názoru: “když soupeř po riveru navýší, tak složit…” No tak stím teda nesouhlasím,je to podle situace… kolik jsem do toho vrazil, a hlavne precist hrace jestli jen zkousi blafovat nebo ne…

Kelis8 - 16.12.2006 01:56

no nevim nevim jak zrovna tenhle clanek pomuze. jestli se to tyka turnaju tak neni receno v ktere fazi se hrac nachazi a jaky je jeho stack coz dle meho je jedna z nejdulezitejsich veci v turnaji a podle toho pak hraju bud agressiv(raise) nebo passiv(fold). No a pokud se jedna o cashovku tak je jasny ze musim hrat tak abych vetsinu souperu vyhnal pred flopem. samozrejme ze 77 je nizkej par a s tim by bylo zahodno limpnout preflop a pokud nic neprijde tak slozit ale konkretne v tyhle situaci kde mam pravdepodobne nej par tak jeste navysim jana na tolik aby ani jeden z nich nemel pot odds na draw. Kdyz jeste potom navysi tak fold, kdyz call pak je otazka jak dal… zalezi na turnu a hre potom. shrnuto: nefoldovat v pripade ze mam nejspis nejlepsi handu a vsazet tolik aby ostatni nemeli pot odds na dorovnani. dlouhodobe je to urcite vynosny.
A jeste naposled k turnajum: proc neresis kdo ma jakej stack a jaky jsou blindy? Kdyz napises jenom jano a Miro tak to o turnajove hre nevypovida vubec nic a v cashovce imo fold v tomhle pripade jen kdyz mam read, ze hraju proti tight passive souperi…

that’s all

Headis - 16.12.2006 02:10

ad Question: zahral by si s parom sedmiciek extra-agresivne? pokial hrac na prednej pozicii vsadi s napriklad A-4 vo farbe, tak myslim, ze skor dorovnas, ako navysis. A pokial toto spravis ty, tak to moze kludne spravit i hrac s 5-5. A k tej tvojej druhej poznamke, tak je to brane dost relativne. Je jasne, ze ked narves do potu velky bank, a potom super vsadi desne malu sazku, tak to dorovnas – je to brane skor s toho pohladu, ze pokial super navysi na riveru, a to v pote nie je velka ciastka, tak sa to proste oplati zlozit a usetrit si velke mnozstvo zetonov.

ad Bluezer: thx

ad KLH: aj ja som vdacni aj za kriticke postrehy, ktore ma posunu v mojej buducej praci – len by som rad, vzdy pocul aj reakciu toho druheho, cize to, ako by sa v danej chvili zachoval on. Ja si rad precitam nazor kazdeho z vas a odpoviem na neho – a o tom to podla mna cele je, o serioznej diskusii – o prezentovani vlastnych nazorov

Boris Cíferský, externí redaktor Poker24.cz - 16.12.2006 07:11

NO to je prave taky ale otazka toho jestli se jedna o cash games s vysokymy/nizkymi limit nebo o turnaj ktery teprv zacal nebo jestli jde o finalovy stul turnaje jen sem chtel podotknout,ze je nejdulezitejsi analyzovat situaci pred flopem ;)

Question - 16.12.2006 17:11

chyba tohoto článku je v tom, že není uvedeno konkrétně o jakou sázku a raise jde a ani co se dělo před flopem. to je ten rozbor potom dost neurčitý. A řídit se pravidlem: Pokiaľ súper navýši na riveri, zložte! by znamenal, že se na riveru necháš kdykoli oblufnout.

kaze - 17.12.2006 09:22

Pokud mě někdo raisne na flopu tak jen proto, že vycejtil můj slabej pár. Pokud on má straight-draw (4-x) nebo flush-draw (A-x v barvě) tak jsem to před flopem zahrál jak pitomec, že jsem ho tam nechal dojít… Pokud by měl silný overpair jak píše autor, přeraisne to před flopem. Spíš to ale bude blaf, protože cítí můj strach.

provarenec - 18.12.2006 09:44

Mne sa ten článok celkom lubi, ale súhlasím s Question. Veľa krát som videl, že hráč s vysokými kartami len dorovnával a keď mu na river nič neprišlo buchol veľkú stávku a nemal ani pair. Ono záleží na situácií´, kde sa práve v turnaji náchádzaš, ako si na tom s žetónmi, o kolko sa hrá a pod. Nedá sa povedať, že po navýšení na riveri, je vždy dobré zložiť. :o))

chase111 - 18.12.2006 10:08

Mno uvidime co nam k tomu rekne Poker lessons 2 dil :)))

Question - 18.12.2006 11:50

No popravde musim suhlasit s vasimi pripomienkami. A dal som si predsavzatie, ze v druhom dieli sa podobne nepresnosti nevyskytnu. Nemozem povedat, ze v clanku su dostatocne vysvetlene situacie, respektive to, co by tymto situaciam predchadzalo. A to je chyba, ze to tam chyba.
Dalsia vec, ono pravidlo, o tom zahadzovani na riveru je brane dost relativne – ono je to odvodene od viacerych faktorov, ale ked to tak vezmeme, casto sa stane, ze super prave na river dostane tu kartu na straight, ci flush – rozhodne sa neda povedat, ze vzdy je potrebne zlozit, ked super na river navysi

A na Poker Lessons 2 si chvilku pockajte, avsak sa tam pokusim eliminovat one preklepy tykajuce sa nedostatocneho vysvetlenia danej situacie pred flopom

Boris Cíferský, externí redaktor Poker24.cz - 18.12.2006 15:14

Teorie jsou to zajímavé, ale v praxi to občas dopadá trošku jinak. Za všechny příklady jedna má včerejší hra.
Jednalo se o NL Table 0,25/0,50 pro 6 lidí. Dostal jsem do ruky A 5, callnul blindy a flop přišel tento: A 5 3 – každá karta jiná barva.
Někdo vsadil 50c, já to zvednul na 2usd, dva hráči dorovnali.
Na river došla 4 – tudíž na stole leželo A 5 3 4. Samozřejmě mne ta karta nepotěšila, v tu chvíli mne porážela dvojka do postupky. První hráč vsadil dolar, druhý zvedl na 4usd, třetí call – já logicky FOLD. Ten dolar bych ještě dorovnával. A teď mi tedy upřímně pověz Borisi, zda jsem to udělal dobře, nebo chybně? Mimochodem, ten první hráč šel následně ještě allin cca 9usd, zbývající dva jej dorovnali. Ale co se nestalo? Na river došlo A!!! Tudíž bych měl fullhouse – a zbývající hráči drželi A Q (tudíž trojička), 2 (postupka nízká) a bral to maník s 6 7 v ruce – ten měl nejvyšší postupku. Samozřejmě, já bych měl zdaleka nejvíce a pobral bych několik desítek dolarů... Tudíž mám pocit, že veškeré teorie jsou opravdu jen teorie a v pokeru jde jen a pouze o jedinou věc – mít více štěstí než ostatní :-)

AC - 20.12.2006 12:39

Som rad, Milane, ze si nas poctil svojou navstevou. Tvoja situacia je rozhodne zaujimava, avsak myslim si, ze si v danej situacii urobil to najlepsie co si mohol. Mal si dva pary a to je sice dobra karta, avsak nie do tejto situacie.

Rozhodni sam, dal by si 3.5 dolaca za to, aby si sa mohol pozriet na river, ked dobre vies, ze v baliku ostavaju asi 4 karty, ktore by ti vyhrali tuto hru? Myslim, ze dorovnat by bolo v situacii, ked niekto navysit, chybou. Ten poldolar, mozno dolar – tak to ok – ale dorovnat take obrovske navysenie, by bolo celkom mozno zbytocne, ked sam mozno dobre vies, ze teraz urcite jeden z hracov lepsie karty nez ty.

Poker je rozhodne strategicka hra, ktora vsak bez stastia nejde hrat uspesne. Je to ako “Clovece, nezlob se” – aj tu potrebujes hodit spravne cislo, na to, aby si sa dostal, kam tam chces.

Myslim si, Milane, ze si dost dobry hrac na to, aby si vedel, ze tvoj fold bol spravny, ale je dobre, ze si svojim prispevkom umoznil hlbsiu diskusiu i pre ostatnych

Boris Cíferský, externí redaktor Poker24.cz - 20.12.2006 17:10

AC : good fold

kapor - 21.12.2006 13:20

AC: Po tom reraisu urcite good fold.Kdyby proti tobe sel jen jeden treba tak by to slo jeste hrat dal,ale ja bych to taky slozil

Question - 21.12.2006 16:59

Zdravim vsetkych, je jasne, ze vacsina nazorov je spravna. To vsak nic nemeni nic na veci, ze urcite ste vsetci zazili situacie ked ste prehrali s AA pred flopom, pripadne aj so straightom po flope, ked akakolvek mozna kombinacia nedavala superovi v tej chvili normalnu sancu na vyhru.
Avsak som presvedceny, ze teraz ked online poker hra coraz viac ludi, je velmi tazke povedat ci taka alebo taka strategia je spravna. Nie vzdy to je len o vypocte odds atd…
Mal som moznost sledovat niekolko zivych turnajov s velmi dobrymi hracmi, niekolki su legendy a niekolki su uz tiez legendy ale onliny pokeru. Musim povedat, ze sposob hry bol absolutne iny a inac sa spravali v rovnakych situaciach. Napriek tomu sa vacsinou dostali az na finalovy stol. Je jasne preco: pri spravnom vyhodnoteni situacie sa velakrat nesparvali tak ako to ocakaval ich super. Myslim, ze o tomto je poker. Alebo aj o tomto …

cercerBTS_SK - 21.12.2006 21:32

Ahoj, rád hraju se silnými kartami a čas od času to zahraju slow nebo “kvazi-slow”. Člověk přitom samozřejmě musí dávat bacha, ale pokud to přežijete do riveru, pak nahodím nějaký skousnutelný bet a cca v 60% případů to protihráč calluje. V 90% z nich vyhrávám. A to je, myslím, to, na co Boris upozorňoval – tj. ukočírovat vlastní nenažranost a nemyslet si, že chce protihráč “zadarmo” ukrást bank. Ono se to nezdá, ale takhle se dá prohrát dost peněz, které pak scházejí.

Pokud jde o AC – bolestný, ale správný fold. Každý už jsme museli řešit něco podobného :-)

Slave_K - 25.12.2006 17:51

jen poznamku: chlubit se, ze vse co vis o holdemu,
pochazi JEN z tvoji zkusenosti, mi prijde usmevne:). Zvlaste ta poznamka, ze jsi necetl zadnou teoretickou knihu o pokeru…:) jak ridit auto ses taky naucil ciste bez znalosti z autoskoly?:) trocha teorie, nebo i vic, prece neuskodi, a zkusenejsimu hraci uz vubec ne….jinak zdar tvemu stylu hrani

dezzik - 17.01.2007 09:06

to Headis,Question: Súhlas.

to AC: Neurobil si výraznejšiu chybu (možno fold pred flopom by bol na mieste)

to Boris Cíf: Pozitívne je že si dokázal priznať že popis situácie v tvojom príspevku bol nedostatočný.

PS: Len pre zaujímavosť-na nete hrávam väčšinou na Sportingbete (stará verzia) sit and go turnaje od 20 – 100 USD, väčšinou 10 hráčové, a s kamošom chodievame cca raz za dva týždne do Budapešti na živé turnaje (štartovné 55000 Ft=cca 8000 sk). Tých účastí bolo doteraz tuším 12, z toho 8x účasť pri finálovom stole (účastníkov býva okolo 30)

Kojak - 17.01.2007 20:43

V prvni rade zalezi na tom kolik toho hrac do hry (do turenaje) uz investoval (cas, penize), pak taky kolik muze vyhrat..a v neposledni rade na tom jak znate sve protihrace a jak oni znaji vas a pak taky somozrejme jaky mate karty. Ja osobne s malejma parama maximalne dorovnavam dvojnasobek vkladu. A pak jeste ohledne toho prvidla foldovat kdyz nekdo raisne na riveru kdyz celou dobu jenom dorovnava..to je samozrejme blbost, kdyz uz dojdu az na river tak si musim bejt jistej…jinak ale ve vetsine pripadu plati kdo si pocka ten se docka..takze kdyz si nejsem jistej tak foldnu a pockam si az si jistej budu.

filio - 13.02.2007 15:43

Ukažte mi někde na českém internetu aspoň tak kvalitní a obsáhlou teorii. Možná jsou lepší hráči než autor, ale kdo z nich NAPSAL něco lepšího? Pro začátečníka je toho ažaž, a stálo by ho hodně peněz, než by na to přišel sám, a i zkušený hráč tu určitě narazí na lecos, co ho přinejmenším přinutí přemýšlet. Ono je hezké, prohlásit tu o sobě, jaký jsem profík, ale z toho ostatní nic nemají. Jen tak dál a víc !

poool - 10.09.2007 01:27

filio: TO je samozrejme velka pravda. Jenze ono opravdu nejde popsat situaci uplne do mrte. Zalezi i na dalsich faktorech, v podstate podobne analyzy jsou jenom o te “exaktni” casti pokeru – tu mene exaktni clovek tak trochu vyciti zkusenostma. Dost dobre ani nejde psat clanek o tom, ze pokud pes vrti ocasem vodorovne, tak je lepsi bet/raise, pokud svisle, tak check/fold (to byl pokus byt vtipnej). Navic na online pokeru clovek ani nemuze moc sledovat emoce (respektive v omezeny mire). Kazdopadne jsem rad za podobne clanky.

Jesuslives - 22.10.2007 15:36

to guestion: Mne sa minule stalo ze som mal KK a navysil som 6x BB aby som sa zbavil ostatnych. A zrazu ma dorovnal jeden s 47o. Na flop dosli 447. Nie vzdy zarucis ze ta niekto nedorovna.

mrojik - 10.12.2007 11:55

Chcem sa spitat Boris Cíferský že s akimi hracmi pokru sa vlastne rozpravaju hraci a žiadaju o pomoc od vas hravate vôbec živé turnaje tím vy myslim aj ostatnych členov tochto portalu kedže tu davate rady rad by som to vedel dufam že napišeš

Robo - 09.01.2008 17:56
Jméno Zapamatovat
Zpráva
před odesláním ZAŠKRTNĚTE! (slouží k odfiltrování spamu)

Online herna Sportingbet.cz - Screenshot

Stáhnout aplikaci

Vybrané akce a turnaje
POKERLIGA.CZ €100
POKERLIGA.CZ €200
Freeroll o 100 EUR
€1.000 Guaranteed
€75.000 Guaranteed
€3.000 Guaranteed