Nová Pokerliga!  Zvyšujeme garance! Nyní každý měsíc zdarma o 300.000 Kč!
Kde hraje redakce Poker24?
Vyberte si
Poker v casinu
Online casino

Zahrajte si kasínový poker proti krupiérovi. Naše oblíbená relaxační hra. Více zde »

Poker kvíz

Poker kvíz

Pro to, abyste v pokeru zjistili, jaké jsou Vaše šance na výhru, potřebujete znát počet outs, tedy karet, které mohou vylepšit Vaši výherní kombinaci. Schopnost rychle spočítat outs je nezbytné pro určení další strategie ve hře, především v situaci, kdy čelíte sázce. Pro procvičení počítání outs jsme pro Vás připravili několik příkladů.

Poznámka

Balíček má 52 karet ve čtyřech barvách, tedy 13 karet v každé barvě.

Otázky

Příklad 1

Máte AK. Flop 1089. Kolik máte na flopu outs? Na turn dorazí J. Kolik outs máte nyní?

Příklad 2

Máte JK. Flop 10Q8. Kolik máte na flopu outs?

Příklad 3

Máte 99. Flop 7J8. Kolik máte na flopu outs?

Příklad 4

Máte AQ, soupeř drží KK, flop AKJ. Kolik máte na flopu outs? Na turn dorazí 10. Kolik má na turnu outs Váš soupeř?

Příklad 5

Máte AJ, soupeř má 10K. Flop 10AK, turn 8. Kolik outs máte na flopu a kolik na turnu?

Odpovědi naleznete na konci článku.

K čemu je dobré počítat outs?

Pot odds

Počet outs potřebuje k výpočtu pot odds. Pot odds Vám pomohou ve chvíli, kdy čelíte soupeřově sázce. Zda ve hře pokračovat nebo raději složit karty zjistíte, pokud porovnáte pravděpodobnost výhry banku s pravděpodobností vytvoření výherní kombinace. Je-li pravděpodobnost výhry banku nižší než pravděpodobnost vytvoření výherní kombinace, vsaďte. V opačném případě složte karty, neboť takovými sázkami byste dlouhodobě prodělávali.

Nejrychlejší výpočet pravděpodobnosti sestavení výherní kombinace

Na flopu zjistíte šanci na výhru tak, že vynásobíte počet outs čtyřmi, na turnu vynásobte outs dvěmi.

Výpočet pravděpodobnosti výhry banku

Pravděpodobnost výhry banku je v tomto případě definována jako poměr výše dorovnání vůči velikosti banku (včetně sázky soupeře a Vašeho dorovnání).

pot odds = výše Vašeho dorovnání / (bank + sázka soupeře + Vaše dorovnání)

Příklad

Hráč před Vámi vsadil 5 USD a v banku je nyní 25 USD. Pokud chcete zůstat ve hře, musíte soupeřovu sázku dorovnat. Vydělíte-li očekávanou sázku výší banku včetně této sázky (5/(25+5)), vyjde Vám 0,166, tedy 16,6 %. Toto číslo říká, že musíte vyhrát alespoň jednu z šesti her, abyste zůstali na nule (6x vsadíte 5 USD a jednou vyhrajete 30 USD).

Jednoduchý příklad pro pochopení pot odds

Na flopu máte 10 outs, tedy 40% šanci na výhru (4x10). Máte-li 40% šanci na výhru, pak to znamená, že ve 40 partiích ze 100 vyhrajete, ve zbylých prohrajete (tedy 2:3). Je-li bank 100, pak je z hlediska pot odds rozumné dorovnat sázku max. 200. Pokud totiž v pěti partiích soupeř vsadí 200 a vy pokaždé dorovnáte, pak pětkrát vsadíte 200 a z toho dvakrát vyhrajete 500 (bank 100 + 200 sázka soupeře + 200 Vaše dorovnání), čímž budete na nule.

pot odds = 200/100+200+200 = 0,4 = 40 % = pravděpodobnost sestavení výherní kombinace

Při sázce vyšší než 200 se v dané situaci vyplatí karty složit.

Odpovědi poker kvízu

Příklad 1

zadání: Máte AK. Flop 1089. Kolik máte na flopu outs? Na turn dorazí J. Kolik outs máte nyní?

odpověď: Na flopu máte 15 outs: 3 esa a 3 krále, které Vám dají vyšší pár, než jsou karty na flopu (over pair) a všech zbylých 9 karet v barvě (234567 10JQ), které Vám dají flush. Na turnu Vám přibývají další outs, a to zbývající tři Q (mimo dámy v barvě, kterou už jsme započítali na flopu), které by Vám přinesly postupku. Tedy celkem máte 18 outs.

Příklad 2

zadání: Máte JK. Flop 10Q8. Kolik máte na flopu outs?

odpověď: Na flopu máte 11 outs: 4 esa a 4 devítky, které by Vám daly postupku, dále 3 krále, kteří Vám dají over pair.

Příklad 3

zadání: Máte 99. Flop 7J8. Kolik máte na flopu outs?

odpověď: Na flopu máte 4 outs: zbylé 3 desítky, které by Vám daly postupku (10 by mohla dát soupeři flush, proto se nepočítá) a jedna devítka, která by Vám dala trojici (9se opět nepočítá).

Příklad 4

zadání: Máte AQ, soupeř drží KK, flop AKJ. Kolik máte na flopu outs? Na turn dorazí 10. Kolik má na turnu outs Váš soupeř?

odpověď: Na flopu máte 12 outs: všech zbylých 9 karet v barvě (23456 78910), které Vám dají flush a zbylé 3 desítky, které by Vám daly postupku. Na turnu má soupeř 8 outs: dvě esa, tři J a 1010, které by mu daly full house a posledního krále, který by mu přinesl čtveřici.

Příklad 5

zadání: Máte AJ, soupeř má 10K. Flop 10AK, turn 8. Kolik outs máte na flopu a kolik na turnu?

odpověď: Na flopu máte 9 outs: 2 zbývající esa, která by Vám dala trojici, čtyři Q, které by Vám daly postupku a tři J, které by Vám daly dva páry vyšší než ty soupeřovy. Na turnu Vám přibývají další outs, a to zbývající tři 8, které by Vám pomohly ke dvěma párům vyšším než má soupeř. Tedy celkem máte 12 outs.

Vaše komentáře

Pravidla diskuze: »

přiklad 4 jsou blbě spočitaný ještě tam chybý outs

Hejkosport - 24.8.2007 17:25

k př.4 : může si soupeř počítat 3 desítky, které mu taky daji full house? Měl by potom na turnu 9 outs. Moje eso nevidi, tak by si asi počítal ještě o jednu outs víc. Ve hře ale stejně počítání nestíhám. :o)

oparna - 25.8.2007 07:58

U prikladu 4 ma souper na turnu 9 outs, jeste tam sou 3 desitky ktere mu daji full.

bugi - 25.8.2007 11:26

neviem mozno sa mylim ale myslim ze v priklade 4 by mal mat na turne moj super az 8 outs : 2 esa + 1 king + 3 jacks + 10 of spades + 10 of clubs…pravda ci mam este opicu po vcerajsku a mylim sa?? :D

Haldir - 25.8.2007 12:29

a nema nahodou v priklade 4 super 8 outs? ved aj s dvomi desinami by spravil fullhouse…

miham - 25.8.2007 12:46

priklad4: souper ma na turnu 8 outs. chybi dve 10ky (krizova a pikova) do fh.

krtek - 25.8.2007 18:32

vsem pozornym ctenarum: je to skutecne tak, v prikladu 4 hraji pro soupere jeste dve desitky, ktere by mu daly full house. Omlouvame se za chybu!

Redakce Poker24.cz - 25.8.2007 19:01

V pripade 4 muzeme pocitat mezi souperovo outs take 3Q, protoze ty take daji postupku jako mame my a tim padem vyhrava jako my. Vim, polovicni vytezstvi, ale take vytezstvi – ne prohra. Tim padem 11 outs.

Miro - 25.8.2007 19:21

Pánové řeknite mi, jak tohle jde propočítat při těch časových limitech na on-line stolech.Moje outs jsou:karta se mi líbí=hraju.

algec1 - 26.8.2007 08:36

heh algec1 myslim, ze toto je skor pri zivom turnaji a na online turnaj by si mohol skor pouzvat niektory s free alebo niektory s platenych pokrovych kalkulatorov, ktory ti vyrace sance, ale bral by som to len orientacne. Tie pokrove kalkulatory bral by som daky clanok otom. Niektore funguju, ze sa napoja priamo na hernu, samozrejme nie kazdy funguje pri kadej herni. Ja osobne sice nepouzivam, ale poznam niekoho, kdo pouziva. Celkom dobra pomocka, ale asi viac pri pokri s vysimi limitmi, kde uz nehraju blazni. No treba povedat, ze poker je dost o stasti a tak pravdepodobnost vyhri, neni velmi v matematickych vypoctoch, ale niekde uplne inde. Kim ma zacnene kamenovat, ze co to rozpravam, tak jeden priklad ucim sa pri hrani a cital som zopar veci a aj tak mam uz urcity cas smolu, dneska to vyslo v jednom sng, ale je to len kvapka v mori. Svagor cita o porki dost, prispieva sem aj clankami a tiez ma uz urcity cas zle obdobie. Stil hrani moj a jeho je odlisny. Myslim, ze v pokri dost zalezi na stasti. Jasne viem o pokri dost malo, ale aj tak si to myslim, aspon zatial.

svkice666 - 26.8.2007 10:29

U 3,pokud dojde 9 tak to nepovažuju za pomoc,soupeř může mít 10 a mít krásnou postupku.
Je to pořádnej risk.
Jakýkoli větší raise v téhle pozici,se podle mě nemůže dorovnat ani s 999.

Flips - 26.8.2007 14:54

svkice666 : Co je to za stesti? Poslednich mojich 17 STG: 6 vitezstvi (35,2%), 4 druha (23.5%). Celkem na penezich 58.7%.
Jinak o level vise mam uspesnost 43%. Dolu jsem sel, protoze hraji ted pro pohodu a netlacim tolik na penize, i kdyz stale zustava nejdulezitejsi MAKE THE MONEY. lol

Miro (Danny Ocean) - 27.8.2007 16:16

To algec1 : abych řekl pravdu, hraju 12 stolů nl50 najdednou, žádné kalkulátory nepoužívám a ještě jsem neměl problém, že bych něco nestihl spočítat. Pokud počítáte tímto zjednodušeným způsobem …na flopu 4xouts a na turnu 2x outs, je to záležitost necelé jedné vteřiny.
Ps: v některých případech bych ještě bral v úvahu možné runner runner kombi, za které si můžete připočítat 1 out …

Beraniste - 27.8.2007 23:40

to beraniste: no tak hrat na 12 stolech blindy 0,25/0,50centu me pripada jako hloupost. sorry ale ty hrajes vyhradne jen svoje karty a ne soupere. jak muzes vedet jak ten borec hraje kdyz si treba na 8 stolech zaroven necim zamestnanej. pro me hloupost hrat na tolika stolech lepsi si sednout na 5/10nl. a verim ze za 3-4hod tam budu mit vetsi zisk nez ty.

K.Z.P.I - 28.8.2007 10:56

Jenže já nato nemám bankroll, vyšší limit hrát nemůžu … ale máš pravdu, že sledovat se to všechno nedá, proto používám PokerAce … to mi hlídá soupeře a vím, kdo jak přesně hraje. To kolik má kdo outs a kolik si můžu dovolit dorovnat si počítám

Beraniste - 28.8.2007 14:31

Ja myslim, ze stastie v hre, ked ide tak ide a ked nejde tak ani AA nepomoze. V limitoch ktore hravam, sa taktika dakedy vymyka logike. Teda turnaje ako profiliga, tam to bolo uz lebsie a neboli tam blazni. Ale turnaje kde je rebuy a add-on, tak to je ako hrat freeroll. Freezout je ina vec. Osobne si myslim, ze ak som hral a prehral, tak nemam co dokupovat. To potom ten turnaj nestoji za nic.

svkice666 - 28.8.2007 16:08

2 Beraniste:S tebou bych chtěl hrát.Chtěl bych vidět jak ti začnou skákat okna, jak budeš počítat.Buď si moucha a máš milion očí, nebo hlupák a chceš si z nás dělat prdel.Ani ti nejlepší nehrají na více než 4-5 stolech.Větší část dobrých kombinací ti uteče autofoldem, protože je nemůžeš stihnout.

algec1 - 28.8.2007 18:57

2 algec1 : Nechápu proč musíš hned urážet jen proto, že si neumíš představit, jak to kdo dělá a připustit si, že někdo může být lepší. Beraniště a dalši kluci z Pokergamers to opravdu zvládají. A vůbec jim nevyskakují žádná okna, oni je totiž pořád vidí celá. Mají trošku lepší vybavení než my. Pokud Tě to zajímá, tak pohledej na webu a uvidiš na vlastní oči ( pěkné video ). Ale i já ač mám přes 50 let, zvládnu 4 stoly a vidím je celé na starém monitoru při rozlišení 1280×1024.
Otázka je kolik to sype. A tady má asi pravdu K.Z.P.I, že radši opravdu HRÁT míň stolů s vyšším limitem, než ” HRÁT ” moc stolů jen statistickým přístupem, jen podle karet které mám v ruce.
Jinak zdravím všechny a GL do hry !!!

oparna - 29.8.2007 17:11

Hele algec1, nevím kolik ti je, ale mladej asi nebudeš a asi si nikdy nehrál žádnou hru, střílečku, postřehovku, ale to je teprve mazec. 12 stolů je opravdu naprosto vpohodě a ještě se dá přitom chatovat a číst si na netu. Prdel si nedělám. Podívej se třeba na hráče ELky, ten hraje pořádný limity a kombinuje cash, sng i turnaje najednou a co ho vídám na PS, tak 12 stolů je pro něj optimum

Beraniste - 29.8.2007 21:19

Hele Berane ja Te obdivuju a nechapu zaroven :)))
PS: Algec, taky si myslim ze mu utika plno veci autofoldem, je to nesmysl ROFL :)))

KAnisterCZ - 30.8.2007 00:17

beraniste je slabej odvar :-)) u FT na main event letosni WSOP byl rainKhan a ten na PS hraval/mozna i hraje 24 SNG najednou na jednom monitoru a to teprve musi bejt mazec. Dostal dokonce ban pze si mysleli ze to za nej hraje bot. Takze udelal video jak to hraje, poslal jim ho a vesele si hraje dal. Pohledej na netu a urcite to video nekde uvidis.
Ja si radsi hraju mojich 6 stolu v klidku, stiham sledovat hrace, outs si spocitas fakt za vterinu, je to otazka cviku. Souhlasim ze to na 12 stolech musi bejt dost roboticky ale at si kazdej hraje co chce kdyz mu to nese.
A nakonec to K.Z.P.I:12xNL50 a 1xNL1000 je strasne velkej rozdil. Pokud nevis o cem mluvim tak si precti neco o BR managmentu…

Headis - 30.8.2007 10:52

Děkuji Questionovi, že mě upozornil na další vtipnou diskuzi. Věta: “Ani ti nejlepší nehrají na více než 4-5 stolech.” mě skutečbě rozesmála. Berane do toho!!

Olisek - 30.8.2007 16:41

.... nikdy mi nic neuteklo autofoldem.
občas se stane, že příde na několik stolů dobrá karta, ale jestli mi řeknete, že se nedokážete během jedný dvou sekund rozhodnout, co s tím udělat, tak radši ani nereagujte, protože to je bída. Když už někam pošlu svý prachy, tak vím, co s tím udělám když přijde to a když přijde ono. Když c-betnu na flopu, tak se na flopu rozhodnu, co s tím udělám na turnu když se mnou zůstane tenhle hráč, nebo jiný, když dojde to a to …. takže odehrát turn je záležitost jedný dvou vteřin.

Beraniste - 30.8.2007 23:41

To Headis: rainKhan = magor, videl jsem final na letosnim wsop a prijde mi trochu mimo, i kdyz 24 stolu musi bejt megacvrkot :)

Duuf - 31.8.2007 00:46

tak jich hraje dokonce 26, ale jak to dela kdyz se mu chce na hajzl vazne netusim

http://video.google.com/videoplay?docid=8902770502910175629

Duuf - 31.8.2007 00:50

Pro Beraniste a jiné.Omlouvám se.Z amaterismu a neznalosti jsem tě urazil a je mi to líto.Na jiných stránkách jsem dal podnět k diskusi o možnosti hry na více stolech.Je to možné.Sám jsem to dnes zkusil na SJpokeru a jde to. Těžko, ale jde.Asi bych to osobně takhle nehrál, ale 4 okna na limit stole pro 6 jde celkem dobře.Bylo to 0,10/0,20 a za hodinu hry 7,5$zisk.Náhoda, která mě ale přesvědčila o tom,že hra na více stolech je reálná.Ještě jednou se omlouvám.A stejně si tě někdy najdu na PS.

algec1 - 31.8.2007 15:00

Už nějaký čas celosvětově upadá StarCraft:Broodwar scéna, protože odcházejí nejlepší lidé. Tady v čechách se kvůli tomu dokonce rozpadl jeden z nejlepších a nejstarších klanů, protože jim najednou přestali hrát skoro všichni hráči. Proč? Protože začali hrát poker. :D Mimochodem ten elky, kterého tu někdo zmiňoval je vícenásobný mistr Evropy v SC:BW, pokud je to ten samý. Zdá se, že BroodWar je prostě nejlepší trénink na reflexy, plánování, rozhodování se ve zlomku vteřin a to, čemu se na BWčku říká multitasking, tedy starání se o co nejvíce věcí najednou. :D

eagle.21 - 31.8.2007 20:04

me teda nejvic pobavilo tohle: “pro me hloupost hrat na tolika stolech lepsi si sednout na 5/10nl. a verim ze za 3-4hod tam budu mit vetsi zisk nez ty.”
tedy pokud autor limit 5/10NL nehraje pravidelne, protoze jinak by za ty 3-4 hodiny vysoce pravdepodobne prisel o cely bankroll :))

smajdalf - 31.8.2007 22:48

to Duuf. Tak sem se na to video podival a kdyz jsem viel co typek zahazoval za karty jen protoze nestihal tak to bylo spis jen pro srandu.
A stejne si myslim ze hrat na vic jak 3-4stolech je naprosta blbost. kdyz se podivame na top online hrace tak vic jak 5 stolu nehrajou. vyjimka je ElkY ale on taky neni zrovna co se tyce sit and go v plusu ale v minusu na sharkscope se muzete mrknout. Jemu slo spis o to stat se prvni Supernova Elite.

jupiiik - 1.9.2007 13:40

no, já jsem jen supernova, ale i tak ty bonusy jsou naprosto parádní a na 12ti stolech to naskakuje úplně samo. i kdyby hrál člověk naprosto pod psa a držel se jen na svým, tak je schopnej se uživit bonusama. Podívejte se, jaké zvýhodnění má supernova elite a budete mít jasno. Co jsem takhle sledoval elkyho na vyšších limitech cashgame, tak to hraje dost tight, protože mu to prostě stačí.

Beraniste - 4.9.2007 21:04

co su to OUTS???

patrik - 4.9.2007 21:46

Pánové, neposuzujte ostatní podle svých mentálních limitů. Pokud je někdo světovou virtual gaming superstar jako ELKY, tak se nemůžete divit, že tento někdo zvládá hravě 10 až 12 stolů tak,že je potom v on line výsledcích mezi nejlepšími na světě.

JollyAK47 - 10.9.2007 00:38
Jméno Zapamatovat
Zpráva
před odesláním ZAŠKRTNĚTE! (slouží k odfiltrování spamu)

Online herna Sportingbet.cz - Screenshot

Stáhnout aplikaci

Vybrané akce a turnaje
POKERLIGA.CZ €300
POKERLIGA.CZ €400
POKERLIGA.CZ €500
€1.000 Guaranteed
€50.000 Guaranteed
€3.000 Guaranteed